بدن سازی رشته ای است که باید به طور منطقی به آن نزدیک شود. بدن سازی طبیعی، که در آن از طریق ورزش مکرر ، بدنی و قدرت خود را تغییر می دهید ، می تواند یک ورزش هیجان انگیز و رضایت بخش باشد. بدن سازی به این معنی است که تغییراتی که در بدن شما ایجاد می کنید می تواند اثرات طولانی مدت و مفیدی داشته باشد.
ماهیچه ها و استخوان های شما می توانند سود ببرند و این دستاوردها می توانند در پیری در کنار شما باقی بمانند. با این حال ، با بدن سازی طولانی مدت، شما در معرض آسیب های بیش از حد هستید و حتی می توانید سلامت قلب شما را در معرض خطر قرار دهد.

بدنسازی باعث حفظ توده عضلانی در بلند مدت میشود

بدن سازی طولانی مدت ترکیب بدن شما را تغییر می دهد. از طریق تمرین مقاومت ، بدن شما قوی تر و لاغر تر می شود. این تغییر نه تنها یک سازگاری مثبت برای سلامتی کوتاه مدت شما است ، بلکه می تواند به افزایش سن شما نیز کمک کند. با افزایش سن، از دست دادن توده عضلانی و قدرت ناشی از سارکوپنی ، کاهش طبیعی و طبیعی عضلات با افزایش سن است. طبق مقاله ای در ACE Fitness، از دست دادن توده عضلانی می تواند در اوایل 35 سالگی و بدون فعالیت بدنی منظم شروع شود. حفظ توده عضلانی و قدرت می تواند به شما در زندگی مستقل و افزایش کیفیت زندگی کمک کند و از مزایای بدن سازی است.

بدنسازی تراکم استخوان را افزایش میدهد

افزایش تراکم مواد معدنی استخوان یکی دیگر از تأثیرات مثبت بلند مدت بدنسازی است. آموزش مقاومت ، محرکی را آغاز می کند که به بدن شما سیگنال می دهد تا تراکم استخوان را افزایش دهد . با قرار دادن کرنش بر استخوان ها ، بدن شما با قوی تر شدن استخوان ها سازگار می شود. پیری منجر به کاهش قدرت استخوان ، به ویژه برای خانم ها می شود که می توانند به پوکی استخوان مبتلا شوند. هنگامی که استخوان های شما قدرت از دست می دهند ، شکننده می شوند و مستعد شکستگی هستند.
بنیاد ملی پوکی استخوان نشان می دهد تمرینات تقویت عضلات، که شامل بلند کردن وزنه، به حفظ تراکم استخوان. انجام این کار خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد. علاوه بر این ، افرادی که به ورزش در طول روند پیری ادامه می دهند ، می توانند انتظار داشته باشند که از دست دادن استخوان حتی کاهش بیشتری پیدا کنند.
اثر منفی بدن سازی اغلب باعث ایجاد صدمات بیش از حد است.در هنگام ورزش بدنسازی فشار زیادی بر مفاصل شما وارد میشود، به خصوص زمانی که شما یک وزنه سنگین را بلند میکنید.
برای کاهش احتمال صدمه بیش از حد ، روش های تمرینی سالم و ایمن را با استفاده از فرم مناسب برای هر بالا رفتن دنبال کنید. همچنین می توانید صدمات را با تکنیک های تمرینی مناسب، مانند تقسیم روال خود کاهش دهید ، بنابراین به عضلات خود را بیش از حد فشار نیارید.

4 فایده بلند مدت بدنسازی طبیعی برای جلب علاقه شما به فعالیت بیشتر

باعث داشتن قلبی سالم میشوید

بدنسازی طبیعی، هنگامی که با اعتدال انجام شود خطر حمله قلبی را 40 تا 70 درصد کاهش دهد . دو مجموعه پرس سینه برای تقویت عضله قلب شما کافی است بدون اینکه فشار بی رویه ای وارد کنید.
دانشمندان توصیه می کنند عضویت در سالن ورزشی فقط به این دلیل باشد که افراد تمایل به ورزش بیشتری دارند. و تنوع دستگاه ها بدنسازی برای آن روزها گزینه هایی را انتخاب نمی کنند که احساس سرزنش برای مقابله با هالترهایی را که اغلب با بدن سازی مرتبط هستند احساس نمی کنید.
علاوه بر این ، در نظر داشته باشید مقداری ورز ش هوازی به برنامه خود اضافه کنید. ورزش هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری می تواند به تقویت و محافظت از قلب شما کمک کند.

راه هایی برای کاهش میوستاتین (GDF-8) در هنگام ورزش بدنسازی

میوستاتین (GDF-8) یک پروتئین فاکتور رشد است که می تواند مانع رشد عضلات و تضعیف قدرت بدنی در برخی از افراد شود. فعالیت هایی که باعث ایجاد ماهیچه می شوند به طور کلی تخریب عضلات را کاهش داده و یا متعادل می کنند که ناشی از این ترکیب طبیعی است. بیشتر افراد تعادل طبیعی میوستاتین دارند. با این حال ، افرادی که کمبود میواتاتین نادر دارند و به عنوان هیپرتروفی عضلانی مرتبط با میوستاتین شناخته می شوند ، دائماً بدون هیچ گونه تمرینی ، عضله تولید می کنند. این افراد یک ژن جهش یافته را به ارث برده اند که به طور طبیعی میوستاتین را به حداقل می رساند.

یک رژیم تمرین قدرتی سازگار با بدن خود ایجاد کنید. انواع مختلفی از تمرینات مانند فشار یو پی اس، وزنه ها ، تمرین مقاومت / حرکات ، حمل اجسام سنگین ، اغلب عضلات خمیده ، پیلاتس و شنا را در برنامه خود بگنجانید. انجام انواع تمرینات به طور مداوم به شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت کنید ، قدرتی برای خود ایجاد کنید و میوستاتین را به حداقل برسانید. یک مطالعه دانشگاه پیتسبورگ نشان داد که شرکت کنندگان که 9 هفته تمرین مقاومت در برابر سنگین انجام داده اند ، میزان بیان میوستاتین را 37 درصد کاهش دادند.
برای کاهش اثرات میوستاتین ، کالیستونیک شدید را با تمرینات مقاومت در برابر ترکیب قرار دهید. تمریناتی که باعث تقویت عضلات از طریق وزن ، مقاومت ، و نیاز به انقباض عضلات اسکلتی می شوند ، عضلات قوی ایجاد می کنند و میوستاتین را کاهش می دهند.
مقدار زیادی پروتئین (اسیدهای آمینه) ، به ویژه ترکیب پروتئین آب پنیر که به طور خاص برای تقویت عضلات هنگام ترکیب با ورزش طراحی شده است ، مصرف کنید. پروتئین آب پنیر باعث تولید طبیعی آدنوزین تری فسفات ، یک ترکیب شیمیایی می شود که مستقیماً به انرژی میتوکندری تبدیل می شود که توسط بدن برای افزایش توده عضلانی لاغر و قدرت بدنی استفاده می شود.
غذاهای غنی از آهن مانند گوشتهای بدون چربی ، ماهی ، آجیل ، لوبیا و عدس را مصرف کنید. آهن برای رشد بافت عضلانی سالم ضروری است. این غذاها همچنین حاوی ویتامین های گروه B هستند که باعث متابولیسم سالم ، تأمین انرژی و رشد عضلات می شوند. همچنین ، مقدار زیادی آنتی اکسیدان تازه موجود در میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از اکسیداسیون به طور معمول توسط کورتیزول تجمع بیش از حد کمک می کنند. یک مکمل جامع را در نظر بگیرید که حاوی ویتامین C و E است.
از پزشک خود بپرسید که آیا باید از مهار کننده های میوستاتین که معمولاً در مکمل های حامی بدن سازی یافت می شود استفاده کنید. با این وجود ، احتیاط کنید و در مورد عوارض جانبی احتمالی از جمله خطر احتمالی افزایش صدمات تاندون ، با پزشک خود مشورت کنید.
از پزشک خود در مورد مکمل های کوآنزیم Q10 سوال کنید. کوآنزیم Q10 به طور فعال در هر سلول بدن انسان وجود دارد. کوآنزیم Q10 با بازگرداندن سلولهای عضلات خسته نشدن و رشد عضلات را تقویت می کند.


از سال 1369 تا کنون فروشگاه بهمن اسپرت همواره در تلاش برای تولید و تهیه مرغوب ترین تجهیزات بدن سازی برای ورزشکاران و علاقه مندان این رشته بوده است. فروشگاه بهمن اسپورت با داشتن دستگاهای مدرن و بروز با کیفیت ترین و مدرنترین دستگاهای بدنسازی را تولید میکند. این فروشگاه آماده همکاری برای تهیه لوازم بدنسازی برای باشگاهای ارگانهای دولتی و خصوصی میباشد.