مزیت‌های تجهیزات بدنسازی


امروزه تمرین با نیمکت بدنسازی در بین مردم بیشتر و بیشتر شده است. تمرین بر روی نیمکت برای مبتدیان، افرادی که محدودیت های جسمی دارند یا علاقه مندان به ورزش عملکردی برای عضله سازی، برای توانبخشی پس از آسیب دیدگی یا کاهش وزن ایده آل است.
تمرین قدرتی مزایای بسیاری برای سلامتی شما دارد و اصلی ترین ویژگی وسائل برقی بدنسازی این است که آنها از قرقره استفاده می کنند تا بیشترین میزان مقاومت را در جایی که یک عضله خاص در قوی ترین حالت خود قرار دارد، قرار دهند، بنابراین به این عضله کمک می کند تا به تمام توان خود برسد. اگر هدف برنامه تمرینی ایجاد عضلات بزرگ و به خوبی تعریف شده باشد ، آموزش کار با وسائل بدنسازی مدرن می تواند روشی کاملاً کاربردی برای دستیابی به آن نتیجه باشد. در اینجا شش مزیت وسائل بدنسازی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.


از سال69 تا کنون فروشگاه بهمن اسپرت همواره در تلاش برای تولید و تهیه مرغوب ترین تجهیزات بدن سازی برای ورزشکاران و علاقه مندان این رشته بود و خواهد بود. تولید و ساخت تعدادی از تجهیزات بدن سازی در کشور امکان پذیر نبوده و یا توجه اقتصادی نداشته است با برنامه ریزی مدیریت فروشگاه بهمن اسپرت بر آن شد که واردات آن دسته کالا را در برنامه خود قرار دهد.


1. کنترل اضافه بار مکانیکی و مسیر حرکت
اضافه بار مکانیکی مقدار نیروی بدنی است که بر روی عضله قرار می گیرد و برای تحریک رشد عضلات ضروری است . وسائل چند کاره بدنسازی نیاز به حرکت مطلوب از تعدادی اتصالات خود دارند. اگر یکی از آن اتصالات به درستی کار نکند، می تواند باعث آسیب به شما شود. از آنجا که وسائل بدنسازی مسیر حرکت را کنترل می کنند و بیشترین میزان نیرو را در جایی که عضله قوی باشد قرار می دهند، می تواند راهی مطمئن برای اعمال بار اضافی لازم برای تحریک رشد عضلات باشد.

2. قرار دادن مقاومت به طور خاص بر روی عنصر انقباضی عضله
دو مؤلفه عضله وجود دارد: مؤلفه الاستیک فاشیا و بافت همبند که وظیفه تأمین شکل و انتقال نیرو از یک بخش از عضله به بخش دیگر و عنصر انقباضی اکتین و رشته های پروتئین میوزین را بر عهده دارد که می توانند کنترل انقباضات عضلات را انجام دهند. بهبود اندازه و قدرت عضلات نیاز به استفاده از مقاومت خارجی برای تحریک عنصر انقباضی دارد تا بتواند قدرت بیشتری را تولید کند. دستگاهای بدنسازی جدید می تواند برای دستیابی به این نتیجه بسیار مؤثر باشد.


3. ایجاد بار اضافی متابولیک
اضافه بار متابولیک زمانی اتفاق می افتد که یک عضله برای رسیدن به نقطه ای از خستگی لحظه ای کار کند و انرژی لازم برای ایجاد انقباض دیگر را نداشته باشد. رشد عضلات یا در نتیجه اضافه بار مکانیکی یا متابولیک اتفاق می افتد. راز بدن سازی طولانی مدت برای دستیابی به رشد سریع عضلات، استفاده از مجموعه های قطره ای است که شامل انجام یک تمرین ورزشی تا نقطه ای از خستگی لحظه ای، بلافاصله کم کردن وزنه و سپس ادامه آن تا مرحله بعدی خستگی است. دستگاه های بدنسازی مدرن ایمن ترین و با زمان کارآمدترین وسیله قادر به انجام مجموعه های قطره ای تا نقطه ای از خستگی کامل هستند، که تضمین می کند که تمام الیاف یک عضله خاص درگیر شده اند.

4. بر ایجاد تعریف در عضلات خاص تمرکز کنید
علاوه بر فواید سلامتی بسیاری از تمرینات قدرتی، از جمله بهبود کارایی متابولیک، تقویت هماهنگی عصبی عضلانی قوی تر، بسیاری از مشتری های شما به سادگی می خواهند ظاهر بهتری داشته باشند. تعریف عضله نتیجه عضله در حالت نیمه انقباض است. وسائل بدنسازی برای ایجاد اضافه بار مکانیکی در یک عضله خاص طراحی شده اند ، به این معنی که می توانند به بهبود تعریف در آن عضله کمک کنند. یک استراتژی برنامه نویسی منحصر به فرد انجام یک تمرین ترکیبی ، چند منظوره (به عنوان مثال ، یک اسکوپ هالتر) است که بلافاصله توسط یک تمرین عضلانی ایزوله (مثلاً یک حلقه همسترینگ مبتنی بر دستگاه) برای ادامه استفاده از یک عضله خاص تا نقطه خستگی انجام می شود، که در تعریف بیشتر نتیجه می گیرد.


5. ایمنی
در صورت استفاده صحیح، تجهیزات با وزن آزاد مانند هالتر، دمبل، کتریبل و توپ ها می توانند بسیار مؤثر باشند. اما، اگر فردی فاقد سطح پایه یا قدرت اصلی حرکتی باشد، استفاده از این تجهیزات می تواند خطر آسیب را افزایش دهد. حتی اگر فرد قوی باشد،گاهی اوقات باعث می شود وزنی بلندتر از سطح قدرت فعلی خود بلند کند . در حالی که بار بیش از حد هالتر برای اسکوات یا پرس نیمکت می تواند صدمه جدی برای فرد ایجاد کند، دستگاهای مدرن بدنسازی به کاربر اجازه می دهند تا وزنهای زیاد با حداقل خطر آسیب دیدگی از وزن خود بلند شوند.


از سال69 تا کنون فروشگاه بهمن اسپرت همواره در تلاش برای تولید و تهیه مرغوب ترین تجهیزات بدن سازی برای ورزشکاران و علاقه مندان این رشته بود و خواهد بود. تولید و ساخت تعدادی از تجهیزات بدن سازی در کشور امکان پذیر نبوده و یا توجه اقتصادی نداشته است با برنامه ریزی مدیریت فروشگاه بهمن اسپرت بر آن شد که واردات آن دسته کالا را در برنامه خود قرار دهد.