دستگاه بدنسازی

در این میان تغذیه مناسب و استراحت کافی بخش اصلی در کنار تمرینات محسوب می شود. استفاده از دستگاه های بدنسازی با استاندارد های پزشکی و مناسب از آسیب به  عضلات و تاندون های بخش های مختلف بدن جلوگیری می کند. وقتی قدم به باشگاه های ورزشی می گذارید اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند دستگاه های ورزشی هستند که هر کدام برای تقویت عضلات قسمت های خاصی طراحی شده اند. مهم ترین اصل در زمان استفاده از این دستگاه ها یادگیری اصول اولیه تمرینات ورزشی است. در صورت استفاده غیر اصولی از هر کدام از دستگاه های بدنسازی بخش های مهم بدن مثل دیسک بین مهره ها، مهره های ستون فقرات، مهره های گردن، عضلات و تاندون ها آسیب می بینند.

دستگاه بدنسازی

کار با دستگاه های ورزشی بدنسازی بهترین گزینه برای ورزشکاران تازه کار است. اطمینان خاطر از عدم آسیب دیدگی یکی از مهم ترین گزینه ها در شروع تمرینات بدنسازی است. بیشتر دستگاه ها با تکنولوژی های جدید به صورت ایمن طراحی شده اند یعنی در صورتی که ورزشکار موفق به استفاده از دستگاه نشود به بدن او صدمه وارد نمی شود. تمامی دستگاه های بدنسازی با نظارت سازمان تربیت بدنی وارد کشور می شوند و دارای تاییده پزشکی هستند. بیشتر دستگاه های بدنسازی هم باعث تقویت عضلات و تاندون ها می شوند و هم  به آنها حجم می دهند.

دستگاه های بدنسازی همه کاره

این روزها اکثر افراد به خصوص افراد شاغل به دلیل گرفتاری های روزمره  ترجیح می دهند به جای استفاده از باشگاه یا پیاده روی از دستگاه های همه کاره ورزشی در منزل استفاده کنند. این دستگاه ها اغلب به صورت سبک طراحی شده اند و قابل حمل هستند در نتیجه به راحتی می توان آنها را جا به جا کرد. معمولا هر کدام از این دستگاه ها سه یا چهار کاره هستند. یعنی به صورتی طراحی شده اند که می توان از آنها  برای تقویت عضلات سه یا چهار ناحیه استفاده کرد. تردمیل های جدید  اغلب جزو دستگاه های همه کاره خانگی هستند و معمولا اکثر افراد این دستگاه ها را به سه یا چهار مدل استفاده می کنند.

توجه کنید طرز استفاده  صحیح از این دستگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گاها افرادی طرز استفاده از آنها را نمی دانند و با استفاده های غیر اصولی و مداوم از این دستگاه ها باعث آسیب به عضلات بخش های مختلف بدن می شوند. دستگاه های بدنسازی خانگی جزو این دسته از دستگاه ها محسوب می شوند. در این دستگاه ها بخش های مختلف به آنها متصل شده است.

دستگاه بدنسازی برای شکم

بی شک یکی از بخش های که زیباسازی عضلات آن برای افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است قسمت جلوسینه و عضلات شکم است. این بخش معمولا یکی از قسمت هایی است که به راحتی چربی جذب می کند و سریع تر از سایر بخش ها چاق می شود در نتیجه استفاده از دستگاه ها و روش های کم کردن چربی های شکمی یکی از اصول اولیه بدنسازی است. دستگاه هایی که برای کاهش چربی های شکمی استفاده می شوند یا جزو دستگاه های هوازی هستند  یا به صورت دراز و نشست و فشار به عضلات شکم طراحی شده اند. بهترین راه برای تهیه یک دستگاه ایمن شکمی مشورت با پزشک قبل از تهیه دستگاه است. قیمت هر کدام از دستگاه های بدنسازی بسته به نوع استفاده از آنها و تکنولوژی به کار رفته در دستگاه متفاوت است. معمولا دستگاه های چند کاره خانگی جزو دستگاه های با قیمت پایین محسوب می شوند.

دستگاه بدنسازی فیله کمر

معمولا  یکی از بخش هایی که در بدنسازی بیشتر مورد توجه توجه قرار می گیرد پهلو ؛ کمر و باسن است. حجم گیری عضلات این بخش ها در زیبا سازی کمر و باسن حرف اول را می زند. این دستگاه ها معمولا به دستگاه های شکم و پهلو متصل شده اند. دستگاه بدنسازی چندکاره جزو دستگاه هایی است که برای این بخش های بدن کاربرد زیادی دارند.