تجهیزات بدنسازی


تجهیزات بدنسازی به شما کمک می کند تا بدون ورود آسیب به بدن خود، اندامی زیبا و ورزیده داشته باشید. همچنین شما می توانید با خرید تجهیزات ورزشی باشگاهی خانگی ساخته و به راحتی و بدون نیاز به خروج از منزل عضلات بدن خود را تقویت نمایید.


انواع تجهیزات ورزشی


دستگاه مسگری
دستگاه مسگری برای تقویت عضلات ماهیچه ناحیه کمر، شکم، ستون فقرات و پشت مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این دستگاه می توانید جریان خون را در رگ ها افزایش داده و از این طریق باعث افزایش سلامتی بدن خود شوید. دستگاه های مسگری برای هر سنی مناسب بوده و با انجام حرکات دورانی اندام زیبایی خواهید داشت.


دوچرخه ثابت
دوچرخه ثابت یکی از تجهیزات بدنسازی بسیار کاربردی است که تاثیر زیادی بر روی سلامتی و عضله سازی دارد. این دوچرخه دارای رکاب هایی بر روی خود بوده و شما می توانید از این طریق ماهیچه های ناحیه پا را تقویت کرده و چربی های شکم خود را از بین ببرید. دوچرخه های ثابت فضای کمی را اشغال کرده و برای راه اندازی یک باشگاه خانگی بسیار مناسب می باشد.


دمبل
دمبل یکی از شناخته شده ترین تجهیزات بدنسازی است که در وزن های مختلفی موجود است. این ابزار فضای بسیار کمی را اشغال کرده و تنوع در وزن های این وسیله باعث کاربردی شدن آن برای تمامی سنین شده است.


پاندول
پاندول به نام اسکی فضایی نیز شناخته می شود. با استفاده از این دستگاه می توانید اندام ناحیه کمر و پهلوی خود را تقویت نمایید. این دستگاه باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد در نتیجه با استفاده از این دستگاه سلامتی شما افزایش خواهد یافت. دستگاه پاندول با نام الپتیکال نیز معروف می باشد.


دستگاه تخت شکم
دستگاه های تخت شکم همان طور که از نام آن پیداست برای تقویت ماهیچه های ناحیه شکم مفید می باشد. این دستگاه با حذف چربی های اضافی ناحیه شکم باعث انعطاف پذیری آن و زیبایی اندام خواهد شد. با استفاده از دستگاه تخت شکم می توانید دراز و نشت را به راحتی و به صورت استاندارد انجام دهید.


دستگاه ماساژور
دستگاه های ماساژور یکی از تجهیزات بدنسازی بسیار پرکاربرد محسوب می شود. این دستگاه باعث تقوست سیستم عصبی بدن شده و خستگی و کوفتگی را از بدن شما خارج می کند. اغلب ورزشکارانی که تمرینات سختی دارند از این دستگاه برای رفع خستگی و جلوگیری از گرفتگی عضلات خود استفاده می کنند. این دستگاه ها برای تمام سنین مناسب می باشد.


دستگاه چرخ و فلک دوتایی
دستگاه چرخ و فلک دوتایی با تقویت ماهیچه های ناحیه بالاتنه مفصل های شانه را تقویت کرده و باعث افزایش انعطاف پذیری بالاتنه می گردد. همچنین این دستگاه باعث تسریع گردش خون در بدن شده و از این طریق ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. لازم است دقت داشته باشید که برای انجام حرکات دستگاه های چرخ و فلک باید تمرکز لازم را داشته و تمامی حرکات را با تنفس همراه نمایید.


گام زن
دستگاه گام زن با نام دستگاه هوانورد نیز شناخته می شود. این دستگاه همان طور که از نام آن مشخص است باعث تقویت عضلات پا شده و بسیاری از بیماری ها را دفع می کند. دستگاه گام زن به شما کمک می کند تا تعادل بدن خود را حفظ نمایید. برای استفاده از این دستگاه باید پاها را بر روی صفحه قرار داده و سپس دستگیره های موجود بر روی آن را بگیرید و یکی از پاها را به سمت عقب و دیگری را به سمت جلو ببرید و مدام این حرکات را تکرار نمایید.


قیمت تجهیزات بدنسازی
تجهیزات بدنسازی تنوع بسیار زیادی دارد که هر کدام به روش های مختلفی بر روی قسمت خاصی از بدن تاثیرگذار می باشد. برای داشتن تجهیزات بدنسازی استاندارد باید بودجه ای را به آن اختصاص دهید زیرا در صورتی که تجهیزات بدنسازی استاندارد نباشد می تواند باعث آسیب رساندن به عضلات شما شود.