ورزش و شخصیت اجتماعی

شخصیت اجتماعی بیان کننده رشد صحیح وطبیعی،روانی افراد است. جرج کلی روانشناس معروف( شخصیت را روش و شیوه خاص هر فرد در جست جوی برای پیدا کردن و تفسیر معنای زندگی تعریف میکند). مطالعات انجام شده نشان میدهد که ورزشکاران و قهرمانان از شهامت و فداکاری بیشتری برخوردار می باشند و بر اراده خود تسلط بیشتری دارند. ورزش و حرکات منظم بدنی علاوه برسلامت جسمی بر سلامت روحی و روانی و اجتماعی فرد فواید زیادی دارد
ورزش در درمان بیماری های نظیر افسردگی و نیز حافظه تأثیر زیادی میگذارد. همچنین ورزش کردن فرد را از فرد گرایی وخود محوری خارج کرده و رشد روحیات طبیعی فرد را بهبود میبخشد که نتیجه ی آن فرد با سایر اجتماع آسانتر ارتباط برقرار می کند
بعضی ها اعتقاد دارند که ورزش یک واسطه مهم بین ارتباط فرد با خودش ودیگران است و میتواند در سازگاری های اجتماعی و شخصیت دخالت  زیادی داشته باشد .

فواید ورزش بر سلامت عصب و روان

اثرات مفید ورزش بر عملکرد عصبی روانی شامل بهبود خواب،بیماری های خلقی مثل
افسردگی و عملکرد اجتماعی افراد می باشد.

شخصیت شناسی در ورزش 

ورزش های گروهی 

کسانی که ورزش های گروهی را از ورزش های انفرادی بیشتر دوست دارند و عاشق فعالیت های گروهی هستند افرادی اجتماعی هستند و در ورزش کردن گروهی انرژی بیشتر و انگیزه بهتری کسب میکنند که نتیجه بهتری را دارا است.

ورزش های انفرادی

اگر به تنهای ورزش کردن را دوست دارید و به ورزش های انفرادی علاقه بیشتری دارید ،فردی هستید که از اجتماع  فرار میکند و تنهایی رو به جا های شلوغ ترجیح می دهید این نوع فعالیت ها انفرادی به شما فضایی ساکت و پر آرامش برای استراحت می دهد حتی اگر ساعت ها تنها بمانید باز حوصلتان سر نمی رود.

ورزش های تأثیر گذار بر شخصیت و ضد افسردگی

دویدن
این ورزش کالری سوزی بالایی دارد و بیماری های قلبی را کاهش می دهد و برای سلامتی بسیار مناسب است.تنها ده دقیقه در روز بر روی روحیه شما تأثیر مثبتی دارد.
پیاده روی در طبیعت
سعی کنید حداقل بیست دقیقه را در روز پیاده روی کنید زیرا پیاده روی تأثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اظطراب میشود و ترشح هرمون آرامش بخشی را دربدن افزایش می دهد


یوگا

بررسی ها انجام شده نشان میدهد که انجام ورزش یوگا عصبانیت،اضطراب و افسردگی را کاهش میدهد و یکی از ویژگی ها ی خوب یوگا این است که دارای حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد ،بنابر این باعث آرامش فرد می شود.