دمبل از وسایل و تجهیزات ورزشی و بدنسازی که موجب تقویت بخش های عضلانی بدن می شود و حجم و کارایی عصبی آن ها را بهبود می بخشد .این وسیله به عنوان یکی از تجهیزات ورزشی با کارایی بالا برای تناسب اندام و بدنسازی محسوب می شود.

شناخت تجهیزات ورزشی و ابزار باشگاه بدنسازی

یکی از مناسب ترین تجهیزات ورزشی و بدنسازی از لحاظ قیمت می باشد که می توان ان را از فروشگاه های فروش وسایل و تجهیزات ورزشی خریداری کرد.هم چنین دمبل دارای حجم کم بوده و به راحتی می توان از آن در باشگاه ورزشی و خانه استفاده کرد. جهت افزایش مقاومت تمرین های بدنسازی باید وزن دمبل را به مرور افزایش دهید زیرا دمبل ها وزن ثابتی دارند و می توان با گذشت زمان بر وزن آن ها بیفزایید.در تمرین های بدنسازی از هالتر نیز استفاده می شود.

هالتر میله ای است بلند با وزن بیست کیلوگرم که ورزشکاران می توانند برای تمرینات خود ،وزنه هایی را به هالتر اضافه کنند.البته استفاده از هر یک از وسایل ورزشی چه در خانه و چه باشگاه باید زیر نظر مربی ورزشی انجام شود.دستگاه سیم کش انواع مختلفی دارد که به صورت میله صاف یا طناب است که به وسیله کابل به قرقره و تعدادی وزنه متصل شده است.حرکات مختلفی را می توان از طریق این وسیله برای تقویت عضلات شانه و بازو انجام داد.محدوده حرکات در این دستگاه با حرکات دمبل و هالتر متفاوت است و آن دسته از حرکاتی را که نمی توان با این وسایل انجام دهیم با دستگاه کش امکان پذیر است.

معرفی بهترین وسایل بدنسازی

اگر می خواهید بدن زیبا و متناسب داشته باشید بهتر است با مناسب ترین وسایل بدنسازی آشنا شوید، در ادامه به معرفی تعدادی از تجهیزات ورزشی می پردازیم.تردمیل یکی از وسایل مهم در باشگاه های ورزشی است که پیاده روی و دویدن را شبیه سازی می کند.افراد می توانند با توجه به وزن خود و میزان سرعت دستگاه ،حداکثر استفاده مفید را از این دستگاه در باشگاه های ورزشی و منزل ببرند.دوچرخه ثابت یکی از بهترین وسایل و تجهیزات بدنسازی ، دوچرخه ثابت است که به کاهش وزن افراد کمک می کند .

از این دستگاه می توان در فضای بسته استفاده کرد و کمترین برخورد و آسیب را به همراه دارد. نکته ای که در زمان استفاده از تمام وسایل و تجهیزات ورزشی و بدنسازی باید رعایت شود ایمنی و آشنایی با انجام کار صحیح با دستگاه است.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سفارش و خرید وسایل و تجهیزات بدنسازی و ورزشی می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید و وسیله مورد نظر خود را انتخاب نمایید.مشاورین و کارشناسان متخصص ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد با شماره های موجود در سایت در تماس باشید.

اصول کار با تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران حرفه ای

نکات مهم در بدنسازی برای افراد تازه کار

تناسب اندام یکی از مزایای انجام فعالیت  های بدنسازی است که امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده و بیشتر افراد برای افزایش چربی سوزی و حجم عضله های خود به باشگاه های بدنسازی می روند.برای انجام حرکات بدنسازی و استفاده از تجهیزات ورزشی نیاز به مربی حرفه ای دارید.ما در این مقاله نکات مهم را بیان خواهیم کرد که برای افراد تازه کاری که قصد انجام فعالیت های بدنسازی را در باشگاه دارند مفید است البته افراد حرفه ای هم می توانند با مطالعه این نکات اطلاعات خود را بالا ببرند و از بروز حوادث و صدمه در حین انجام فعالیت بدنسازی کم کنند.

اولین نکته در زمان انجام ورزش های بدنسازی داشتن برنامه ریزی مناسب است .ابتدا باید تمرین مخصوص برای خود داشته باشید .برای داشتن این برنامه از مربی حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.مربی های حرفه ای بدنسازی علاوه بر تحصیلات آکادمیک دارای تجربه فراوان در این زمینه هستند و می توانند شما را در این بخش راهنمایی کنند.فعالیت بدنسازی خود را با وزنه های سبک شروع کنید . اگر از همان ابتدا وزنه های سنگین را برای انجام فعالیت های ورزشی انتخاب کنید احتمال ایجاد آسیب در شما بسیار بالاست . بهتر است برای انجام فعالیت های ورزشی و بدنسازی از وزنه های کوچک شروع کنید و به مرور به وزن آن بیفزایید.

برای آن دسته از افرادی که فعالیت بدنسازی را شروع کرده اند پیشنهاد می شود که به صورت روزانه ورزش نکنید. کارشناسان توصیه می کنند که افراد مبتدی بهتر است 4 روز در هفته تمرینات بدنسازی داشته باشند زیرا  در صورتی که تمرینات بیشتر باشند پیشرفت خاصی در تناسب اندام شما ایجاد نمی شود و بلکه شاید از وضعیت فعلی نیز شاید بدتر شوید.تمرینات ترکیبی بدنسازی را در برنامه تمرینی خود داشته باشید.با مربی حرفه ای خود در این زمینه مشورت داشته باشید و با راهنمایی آن تمرینات ترکیبی بدنسازی را با رعایت ایمنی و اصول بدنسازی انجام دهید.مربی با درنظر گرفتن شرایط بهترین تمرینات را برای شما برنامه ریزی می کند که علاوه بر رسیدن به تناسب اندام ، آسیب یا صدمه جدی به افراد مبتدی وارد نشود.

نحوه صحیح و اصولی کار با تجهیزات ورزشی را یاد بگیرید.بسیاری از افرادی که فعالیت بدنسازی را غیراصولی و بدون مربی انجام می دهند دچار آسیب های جدی از جمله دیسک کمر و آسیب زانو و .. شده اند.بهتر است نحوه کار با تجهیزات ورزشی را یاد بگیرید و بعد از آن با خیال راحت و بدون استرس فعالیت های بدنسازی خود را با دستگاه انجام دهید.مربی های حرفه ای بدنسازی می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند پس بدون اطلاع و تجربه هیچ وقت سراغ تمرینات بدنسازی نروید زیرا احتمال آسیب دیدگی در افراد تازه کار بسیار بالاست و باید مراقب باشید.

بهمن اسپرت می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.مشاوران و کارشناسان متخصص بهمن اسپرت با برنامه ریزی و مشخص شما را برای انجام فعالیت های بدنسازی و اصول کار با تجهیزات بدنسازی آماده خواهند کرد.هم چنین می توانید برای انجام فعالیت های ورزشی و بدنسازی در خانه با تهیه وسایل و لوازم بدنسازی و ورزشی ،تمام فعالیت های بدنسازی را در خانه انجام دهید.برای اطلاع از لیست قیمت لوازم های ورزشی و بدنسازی بهمن اسپرت با مراجعه به وبسایت مجموعه می توانید قیمت تمام محصولات را مشاهده فرمایید و در صورت انتخاب آن را ثبت و سفارش دهید.کارشناسان و مشاورین متخصص ما در زمینه بدنسازی شما را برای خرید بهترین و با کیفیت ترین لوازم ورزشی و بدنسازی راهنمایی خواهند کرد.