تجهیزات ورزشی


در این مقاله قصد داریم لیستی از تجهیزات ورزشی موجود در فروشگاه بهمن اسپرت را به شما معرفی نماییم. فروشگاه بهمن اسپرت در زمینه فروش تجهیزات ورزشی و بدنسازی در حال فعالیت بوده و بهترین و استاندارترین دستگاه ها را به مشتریان خود ارائه می نماید.


انواع تجهیزات ورزشی


طناب ورزشی
طناب ورزشی یکی از تجهیزات ورزشی پرکاربرد در باشگاه های خانگی می باشد. این دستگاه خصوصا برای افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند این امکان را می دهد که اندامی ورزیده و زیبا داشته و بدنشان را به انجام حرکات کششی و ورزش کردن عادت بدهند. طناب ورزشی فضای کمی را اشغال کرده و برای باشگاه های خانگی بسیار مناسب می باشد.


توپ تناسب اندام
توپ تناسب اندام از دیگر تجهیزات ورزشی است که برای افرادی که از اندام خود ناراضی هستند، بسیار مناسب می باشد. توپ ها از جمله تجهیزاتی است که برای قرار گرفتن بر روی آن باید تمرکز زیادی داشته باشید و همین تمرکز و تلاش برای حفظ تعادل باعث از بین رفتن چربی ها و در نتیجه اندامی زیبا می شود.


دستگاه لیفت نشسته
دستگاه لیفت نشسته دستگاهی است که دارای یک نشیمنگاه بوده و دو دسته در اطراف آن دارد که شما با کشیدن فشار بر دسته ها وزن خود را بلند می کنید و همین امر باعث تقویت عضلات سرشانه، پشت باز و زیر بغل شما خواهد شد.


دستگاه گام زن
دستگاه گام زن دارای رکاب ها و دسته هایی هستند که با عقب و جلو کردن پاهای خود می توانید عضلات ناحیه دست و پای خود را تقویت نمایید. همچنین با استفاده از این دستگاه از بروز بیماری های قلبی و ریوی جلوگیری کرده و بدنی سالم خواهید داشت.


دستگاه چرخ و فلک
دستگاه های چرخ و فلک دوقلو بوده و دو نفر می توانند به صورت هم زمان از آن استفاده کنند. این دستگاه انعطاف بدن شما را افزایش داده و باعث تقویت عضلات بالاتنه شما خواهند شد. برای استفاده از دستگاه چرخ و فلک باید تمامی حرکات را با یک نفسی عمیق انجام دهید و بر روی انجام این حرکات تمرکز لازم را داشته باشید.


دستگاه ماساژور
دستگاه های ماساژور یکی از دستگاه های مورد نیاز در باشگاه های ورزشی می باشد. این دستگاه با ماساژ دادن اندام ها باعث گردش سریع خون در رگ ها شده و با اکسیژن رسانی سریع خستگی و کوفتگی را از بدن شما خارج می کند. دستگاه های ماساژور برای آن دسته از ورزشکارانی که تمرینات سختی دارند بسیار کاربردی است.


دستگاه دراز و نشست
دراز و نشست یکی از ورزش هایی است که قدمتی طولانی و تاثیر بسیار زیادی دارد. همان طور که می دانید دراز و نشست در صورتی که به درستی انجام نشود می تواند به ستون فقرات شما آسیب وارد کند به همین دلیل بهترین راه این ورزش استفاده از دستگاه های دراز و نشست بوده تا با انجام صحیح حرکات دراز و نشست، از ورود آسیب به ستون فقرات شما جلوگیری کند.


قیمت تجهیزات ورزشی
تجهیزات ورزشی از جمله محصولاتی است که در هنگام خرید آن نباید توجه زیادی به قیمت آن کنید زیرا امروزه دستگاه های غیر استاندارد در بازار زیادی شده که می تواند به بدن شما آسیب وارد کند به همین دلیل توصیه می شود که تجهیزات ورزشی مورد نظر خود را از سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. فروشگاه بهمن اسپرت با ارائه تجهیزات ورزشی کاملا استاندارد به شما کمک می کند تا تمامی حرکات ورزشی را بدون ورود هیچ گونه آسیبی انجام دهید. جهت مشاهده قیمت های محصول می توانید به سایت ما مراجعه کرده تا لیست قیمت محصولات را به همراه عکس و مشخصات آن ها مشاهده نمایید.


مزایای ورزش کردن


ورزش کردن باعث کنترل وزن می شود.
بسیاری از بیماری ها را از بدن شما خارج کرده و به سلامت شما کمک خواهد کرد.
ورزش کردن تاثیر زیادی بر روی رفتار شما داشته و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.
با ورزش کردن می توانید انرژی لازم برای کل روز را بدست بیاورید.
ورزش به داشتن خوابی بهتر کمک می کند.
همچنین ورزش نوعی تفریح محسوب شده و باعث تفریح و سرگرمی نیز می گردد.
ورزش قلب را تقویت کرده و خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد.
ورزش فشار خون را تنظیم می کند.
پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان، کمر درد، پوکی استخوان و ... از دیگر مزایای ورزش کردن به حساب می آید.
با ورزش کردن می توانید اضطراب و افسردگی را از خود دور کنید.
علاوه بر آن از آن جا که ورزش باعث زیبایی اندام می شود، اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد.


نکات مورد نیاز برای راه اندازی باشگاه خانگی


کفپوش مناسب
اولین نکته ای که برای راه اندازی باشگاه خانگی باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از کفپوش های مناسب می باشد. کفپوش های باشگاهی معمولا از جنس فوم بوده و مانع از ورود ضربه و خراش به کف شده و همچنین از ورود ضربه و ساییدگی به اندام شما نیز جلوگیری می کند.


فضای مناسب
برای ایجاد باشگاه خانگی نیازی به فضای بسیار بزرگ نمی باشد و شما می توانید با برنامه ریزی بهترین استفاده را از فضای موجود نمایید. نحوه چیدمان و قرارگیری دستگاه ها و تجهیزات ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می توانید قفسه ای را به آن ها اختصاص دهید.


استنفاده از گل و گیاه
گل و گیاه باعث شادابی می شود و از آن جا که برای انجام حرکات ورزشی نیاز به انرژی زیادی است با قرار دادن گل و گیاه در باشگاه می توانید شادابی را در باشگاه خود حاکم کنید.


دکوراسیون زیبا
معجزه رنگ ها را هیچ وقت کوچک نشمارید، رنگ ها تاثیر زیادی بر روی سلامتی و افزایش انرژی دارند به همین دلیل باید از رنگ های انرژی بخش و آرامش بخش در دکوراسیون باشگاه خود استفاده کنید.


خرید تجهیزات ورزشی
در هنگام خرید تجهیزات ورزشی باید ابتدا هدف خود را از ورزش مشخص کنید و سپس بر اساس آن دستگاهی مناسب را خریداری کنید. برای خرید این تجهیزات نیازی به صرف هزینه های زیادی نبوده و شما می توانید با بودجه ای کم باشگاهی مطلوب داشته باشید.