آیا این موضوع درست است ؟یا دلیل اصلی این نگرانی اطلاعات نادرست و منسوخ شده قدیمی است. ما در این مقاله قصد داریم نقش بدنسازی در رشد کودکان و نوجوانان را بررسی کنیم، با بهمن اسپرت همراه باشید.

تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان

مطالعات جدید انجام شده در رابطه با تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان نه تنها منفی بودن آن را نشان می دهد بلکه به این نتیجه رسیده اند که بدنسازی بر روی رشد کودکان و نوجوانان تاثیر مثبت دارد. براساس تحقیقات آکادمی طب اطفال در آمریکا تمرین های قدرتی مثل بدنسازی برای کودکان بالای 8 سال بسیار خوب است و البته در این مقاله استثنا نیز وجود دارد که به آن به طور کامل اشاره شده است.این محققان و کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان در جلوگیری از آسیب و مصدومیت بسیاری از کودکان موثر بوده و نقش مهم اساسی داشته است.
تمرینات حساب شده و دقیق در نوجوانی به آن ها کمک می کند که فرم بدن بهتری داشته باشند و هم چنین سازگاری دستگاه قلب و عروق آن ها را بهبود می بخشد.تمرینات بدنسازی اصولی در تنظیم سطح کلسترول ، سلامت روحی و میزان تراکم استخوان نیز موثر است .به طور کلی منظور ما از تاثیرات بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان ، قطعا تمرین های کسل کننده و سخت نیست،زیرا این رده سنی نیاز به نشاط و تحرک بیشتری دارند .
تمرینات ترکیبی قدرت،سرعت،وزنه برداری به سبک سنتی و تمرینات ژیمناستیکی و استقامتی برای کودکان و نوجوانان بهتر است .همانطور که قبلا بیان کردیم تمرینات ترکیبی تحرک و نشاط و تنوع را به همراه دارد و برای کودکان و نوجوانان جذابیت بیشتری را خواهد داشت.در تمرین بدنسازی مربی کودک و نوجوان می تواند با توجه به سلیقه و علایق آن ها فرم جذاب و دلنشینی را برای کودک تنطیم کند.

کدام دسته از کودکان نمی توانند تمرینات استقامتی-قدرتی را انجام دهند؟

محققان طبق بررسی و تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که کودکان و نوجوانانی که دارای شرایطی از جمله فشار بالای خون کنترل نشده ، اختلالات تشنج و افرادی با سابقه شیمی درمانی اجازه انجام این تمرینات را ندارند و باید قبل از انجام حرکات با پزشک معالج خود مشورت کنند و با دستور پزشک تمیرنات خود را شروع کنند.

تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان وابسته به تغذیه است!

تغذیه مناسب در سنین رشد نقش مهم و کلیدی برای رسیدن مواد مغذی و املاح کافی به بدن است .از طرفی دیگر ورزش کردن به خصوص انجام تمرین های قدرتی نیاز بدن را برای دریافت مواد مغذی و سایر املاح معدنی لفزایش می دهد.کمبود مواد مغذی و املاح در رشد کودک مشکلاتی را به وجود می آورد و درمقابل عدم کنترل مناسب و مصرف بیش از حد غذا در کودکان و نوجوانان مشکل چاقی را به همراه دارد.
تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان وابسته به تغذیه است و در صورتی که این موضوع فراموش شود مشکلاتی در رشد کودک و نوجوان ایجاد خواهد شد.

تمرینات قدرتی و استقامتی برای چه کودکانی ضرر دارد؟

با توجه به تحقیقات انجام گرفته بر روی کودکان مختلف محققان به این نتیجه رسیده اند که تمرینات سخت قدرتی و استقامتی برای آن دسته از کودکان و نوجوان هایی که دارای شرایط زیر هستند مضر است و بهتر است قبل از انجام تمرینات با پزشک متخصص در این زمینه مشورت داشته باشند و با توجه به نظر آن تمرینات را انجام دهند در غیر این صورت باید انجام تمرینات سخت بدنسازی اجتناب کنند.
کودکانی که دارای فشار خون بالا و کنترل نشده هستند و یا آن دسته از کودکان و نوجوانانی که دارای اختلال تشنجی می باشند از انجام فعالیت های سنگین و استقامتی بدنسازی باید دوری کنند.هم چنین آن دسته از کودکان یا نوجوان هایی که سابقه شیمی درمانی دارند و برای درمان انواع سرطان شیمی درمانی شده اند نباید این تمرینات را انجام دهند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان باید با مراجعه به وبسایت مجموعه بهمن اسپرت با مشاورین و کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید و از اطلاعات آن ها بهره مند شوید.
برای جلوگیری از آسیب دیدگی با انجام تمرینات بدنسازی و افزایش رشد و تکثیر موثر آن بر سلامتی بهتر است تمرینات زیر نظر مربی حرفه ای انجام شود.همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان با برنامه ریزی حساب شده و مستمر می باشد.توصیه  کارشناسان به کودکان و نوجوانان قبل از شروع تمرینات استقامتی و سنگین بدنسازی این است که باید با برنامه علمی و اصولی تغذیه و تمرینات بدنسازی را پیش ببرید تا علاوه برحفظ سلامتی ، تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان را داشته باشید.

آیا بدنسازی بر روی رشد قد کودکان تاثیر می گذارد؟

کارشناسان و مربی های حرفه ای بدنسازی توصیه می کنند که کودکان و نوجوانان قبل از رسیدن به سن هیجده سالگی از انجام تمرینات سخت و سنگین بدنسازی جدا خودداری کنند اما می توانند تمرینات را زیر نظر کارشناسن و مربی حرفه ای و متخصص در این زمینه انجام دهند.چنان چه تمرینات بدنسازی زیر نظر مربی و مشاور ورزشی انجام شود نتایج بهتر و مناسبی را به همراه خواهد داشت .اگر بخواهیم به صورت صادقانه برای شما این موضوع را بیان کنیم این است که نگرانی اکثر والدین از تمرینات استقامتی ، تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان است برخی از افراد نظر منفی و برخی دیگر نظر مثبت نسبت به این موضوع دارند.اگر تمرینات به درستی انجام نشود و زیر نظر افراد متخصص در این زمینه نباشد احتمال آسیب و صدمه به بدن و تاثیرات آن بر روی رشد کودک و نوجوان دیده می شود .

با انتخاب مربی و کارشناس متخصص در زمینه بدنسازی می توان به صورت اصولی و با انتخاب صحیح حرکات و وزن وزنه های بدنسازی علاوه بر زیبایی ظاهری از سلامت کامل بدن برخوردار باشیم.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما در بهمن اسپرت همراه باشید.مشاوران و کارشناسان متخصص در زمینه خرید لوازم بدنسازی با بررسی شرایط بدنی و جسمانی کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی دقیق برای تمرینات ورزشی و تغذیه آن ها می توانند افراد را راهنمایی کنند تا بدون آسیب دیدگی و صدمه بدن تاثیر بدنسازی بر رشد کودکان و نوجوانان  را مشاهده کنند.همکاران ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات کاربران گرامی خود در زمینه فعالیت های بدنسازی و خرید لوازم و تجهیزات بدنسازی می باشند.