۱۳ تامین مورد نیاز بدن جهت حفظ زندگی وجود دارند و این ترکیبات آلی برای متابولیسم و سلامتی ضروری هستند اگر شما در رژیم غذایی ویتامین کافی دریافت نمی کنید موجب بیماری های کمبود می شوید.

ویتامینها

ویتامین ها

دو نوع ویتامین شامل محلول در آب و محلول در چربی وجود دارند. ویتامین ها محلول در آب برای مدت طولانی در بدن ذخیره نمی شوند بنابراین آن ها به جایگزینی در پایه روزانه نیاز دارند. ویتامین Bویتامین های ب کمپلکس محلول در آب هستندو قطعات بسیاری ویتامین ها در طول آماده سازی غذا و ذخیره سازی از بین میروند. از زیر سازی محصولات تازه اطمینان حاصل کنید و شیر و غلات از نور محافظت شوند. آب را از سبزیجات پخته در صورت که شامل ویتامین آ به سر در پخت از بین رفته استفاده کنید.

ویتامین های ب کمپلکس، تیامین،، ریبوفلاوین نیاسین، B6، فولیت، B12، بیوتین، پنتوتنیک اسید، به بدن در گرفتن انرژی از غذا کمک می کنند برای بینایی، اشت ها پوست سر،، گلبول های قرمز خون سیستم عصبی مسیول هستند.

ویتامین های محلول در چربی شاملA - D - E - Kاما هستند.

بدن به مقدار کم این ویتامین ها نیاز دارد به آن ها هر روز نیاز ندارد ولی این به این معنی است که مقادیر زیادی این ویتامین ها می توانند سمیت او را باشند و منجر به مشکلات سلامتی شوند. این ویتامین ها بیشتر از حمل توسط خون در بدن در چربی محلول هستند.

ویتامین های محلول در چربی مسئول این فرایند ها هستند

  •  رشد استخوان و دندان ها
  •  حفظ رطوبت غشا مخاطی: شامل دهان، بینی، ریه و گلو.
  •  آتیاکسیدان ها در پیشگیری از سرطان های خاص
  •  تنظیم سیستم ایمنی
  • جذب کلسیم
  •  انعقاد طبیعی خون

عناصر معدنی

یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذا ها است بهترین روش برای دریافت تمام ویتامین ها و عناصر معدنی مورد نیاز بدن است میوه ها و سبزی های تازه تمام غلات ها، و لبنیات کم چرب، مرغ و ماهی و گوشت و کم کربوهیدرات ها. و چربی به انتخاب هستند مکمل های ویتامینی توصیه نمی شوند مگر اینکه بارداری بالاتر از 5۰ سی باشید یا شرایط درمانی بر جذب این مواد مغذی تاثیر می گذارد داشته باشید مانند آلرژی های غذایی یا سندرم روده تحریک پذیر یا رژیم غذایی کم کالری. پیش از مصرف هر گونه مکمل باید با مشاور تغذیه خود که به به ترین انتخاب ارایه دهد باید مشورت کنید.

هر آنچه درباره ویتامین ها و عناصر معدنی مورد نیاز بدن باید بدانید

مقدار مصرف

انتخاب غذا های درست مهم است اما یادگیری نحوه انتخاب حجم غذا از اهمیت بالایی برخوردار است و برابر است. در مورد حکم قضایی در خوردن مقدار غذایی مورد نیاز کمککننده است.

بر اساس usca، بالغین باید 2 یا 3 پروتیین در هر روز مصرف کند.

پروتیین ها باید کم چرب یا گوشت کم چرب و مرغ و غذا های دریایی غنی از اسید های چرب امگا ۳ باشند. حداقل شامل دو بار در هفته از ماهی هایی مانند سالمون، سادرین یا قزل آلا باشند. پروتیین فرآوری شده مانند گوش های اغذیه فروشی بسته بندی شده، هات داگ، سوسیس و همبرگر خودداری کنید زیرا محتوای سدیم بالایی دارند.

شما به 6 تا ۱۱ وعده کربوهیدرات روزانه احتیاج دارید حداقل ۳ تا 6 اونس از غلات، نصف ترکیب حاوی تمامی غلات دو تا سه وعده سبزی و مهر تاییدی تمامی غلات سازمان استاندارد به خوردن شما ۱۰۰% تمامی غلات را ازبین می دهد توجه کنید.

چربی مصرفی مهم است و آن پیشنهاد میدهد که دو یا سه وعده چربی روزانه دریافت کنید. وعده ها باید غیر اشباع مانند روغن زیتون و دانه باشند.

البته شما می توانید هر اونس لقمه غذا را اندازه بگیرید مقدار غذا در واحد مقیاس است.

بررسی وضعیت

- حداقل پروتیین کربوهیدرات و چربی که به شما می توانید برای هر وعده غذایی بخورید لیست کنید صبحانه - ناهار - شام.

- از دست دادن به عنوان راهنمایی که حجم پروتیین میوه - غلات و سبزیجات را نشان می دهد استفاده کنید.