تمرین و تغذیه ی سالم زنجیره ای با هم مرتبط اند و سلامتی عمومی شما توسط غذا های انتخابی هر روز تحت تاثیر قرار می گیرد. تغذیه فرایندی از مصرف غذا است که شما برای سلامتی و رشد احتیاج دارید زیرا بدن تجربه و باز سازی می کند. بازسازی سلول ها انجام می دهد، پس هر لقمه غذا که شما در دهان میگذارید سلامتی شما را دنبال می کند، تغذیه مناسب در طول تمرین نه تن ها دنتان را قوی و سالم نگه می دارد بلکه پیشگیری از بیماری هایی مانند چاقی، دیابت، سرطان های خاص و بیماری قلبی را پیش گیری می کند.

همچنین تغذیه سالم می تواند سیستم ایمنی شما را افزایش دهد و خستگی را دور کند و همچنین می تواند تاثیرات افزایش سن را به تاخیر بیاندازد و کمک به حفظ وزن شما بکند و به شما انرژی دهد. در نهایت تغذیه ی خوب استخوان ها و دندان هایتان را محافظت می کند و توانایی تان را برای تمرکز و بهبود عملکرد ورزش را افزایش می دهد. خواه شما سعی بر کاهش وزن، عضله سازی یا حفظ سطح آمادگی سخت یا طولانی هستند بدون تغذیه ی مناسب در مقدار مناسب بدنتان تغییر نخواهد کرد یا بسیار آهسته تغییر می دهد. تمریناتی سختی که شما در ورزش لحاظ می کنید، ممکن است هدر برود زیرا ممکم است بدنتان به سوخت عضله پاسخ دهد (که متابولیسم را آهسته می کند) و چربی را ذخیره می کند.

تغذیه و نقش آن در سلامت بدن انسان

مواد مغذی برای سلامتی مناسب

شما پیش از این اهمیت تمرین را یاد گرفته اید و این گام به شما در فهم اهمیت احتیاجات تغذیه ای و نحوه ی تامین آن نیاز ها کمک خواهد کرد. یک ماده ی مغذی ماده ای است که بدن به دلیل کار مناسب احتیاج دارد. 3 مواد مغذی و آب است، تمامی این ها برای رشد و عملکرد مناسب 3 ریز مغذی شامل عناصر معدنی و ویتامین و آب است و تمامی این ها برای رشد و عملکرد مناسب مورد نیاز هستند. پروتئین بدن را تعمیر و نگهداری می کند، پروتیین در هر سلول بدن انسان وجود مورد نیاز هستند. پروتیین اعظم ارگان ها، پوست، غدد است. پروتئین متشکل از اسیدآمینه است. 20 اسید امینه جهت ساخت تمامی انواع پروتئین ترکیب می شوند، 11 اسید آمینه ی غیر ضروری که بدن میتواند تولید کند و 9 اسید آمینه ی ضروری که شما باید از رژیم غذایی بدست آوردی وجود دارند. پروتئینی  که شما می خوردید که بر اساس تعداد آمینه ی ضروری آن بر چسب گذاری می شود. یک پروتیین کامل شامل تمامی اسید آمینه های ضروری هستند و از منابع حیوانی مانند ماهی، طیور، تخم مرغ، شیر و پنیر تامین می شوند.

مثال هایی از پروتئین در اینجا آمده است.

  •  سه اونس گوشت معادل 85 گرم، 21 گرم  پروتئین دارد.
  • 18 اونس شیر معادل 240 میلی متر، 8 گرم  پروتئیندارد
  • یک فنجان سویای خشک 16 گرم  پروتئین دارد.
  • یک  پروتئین ناقص یا بیشتر اسید آمینه های ضروری را کمبود دارد.

-  پروتئین های مکمل دو پروتئین ناقص یا بیشتر هستند که توسط ترکیب شدن مقادیر کافی اسید آمینه های ضروری را فراهم می کند. اگر شما گیاه خوار باشید این طور اختصاصی تر اهمیت می یابد در اینجا مثال هایی آمده است:

- غلات غلات بالگوم مانند سویا، برنج، ذرت، فلفل گیاهی و نان

- غلات و آجیل و دانه ای مانند کرهی بادام زمینی روی نان با روکش دانه ی کنجد، برنج با دانه های کنجدی.

- آجیل و دانه هایی مانند میکس حمص و تریل مقدار  پروتئین مصرفی در روز به سطح فعالیت تتان، توده ی عضله، سلامتی و سن بستگی دارد. یک بالغ نرما تقریبا 10 تا 35 در صد غذای مصرفی روزانه به وجود  پروتئین نیاز دارد که بر اساس تقریبا 47 گرم برای زن 56 گرم برای مرد است که تقریبا 2 یا 3 بار مصرف  پروتئیندر روز است.  پروتئین زیاد می تواند فاکتوری در کلسترول و نقرس باشد می تواند کلیه ها را اختلال کند. همچنین دانستن اینکه خوردن بیش از حد  پروتئین منجر به عضله سازی بیشتر و تقویت شما نم شود مهم است. همچنین مصرف بیش از حد  پروتئین به افزایش وزن کمک می کند،. یک رژیم سالم و متعادل باید کافی بدون نیاز به مکمل ها تامین کند. هر چند که مردم نیاز بیشتری به پروتئین دارند.

زنان باردار (بیشتر از 10 گرم) و شیر ده (بیشتر از 20 گرم)، ورزشکاران و افراد بسیار فعال (تقریبا 50 درصد پروتئین بیشتر).