تجهیزات ورزشی امروزه کاربردهای زیادی در بین روزشکاران دارد. تجهیزات ورزشی ابزارهایی است که با استفاده از آن می توان به تمرین و اجرای حرکات ورزشی پرداخت.این تجهیزات روز به روز در حال پیشرفت بوده و استانداردهای لازم در تمامی این لوازم مد نظر قرار گرفته شده است. این تجهیزات به شما کمک میکند تا به راحتی و بدون خروج از منزل، در خانه این تمرینات را انجام داده و اندامی زیبا و ورزیده داشته باشید.

انواع تجهیزات ورزشی

دمبل

دمبل یکی از تجهیزات بسیار قدیمی ورزشی می باشد. این لوازم ورزشی برای تقویت عضله های بالاتنه به کار برده می شود. دمبل ها در وزن های مختلفی وجود دارد که هر کس می تواند با توجه به میزان توانایی و قدرت خود وزن دلخواه را انتخاب کند. از جمله اصلی ترین اجزایی که با دمبل زدن بیشتر درگیر می شود می توان به سرشانه، جلو بازو، پشت بازو، شانه، پاها، مچ و سینه اشاره کرد. دمبل ها به دلیل ارزانی و اشغال فضای کم بسیار پرطرفدار است و خریداران زیادی را در بازار دارد.

انواع تجهیزات ورزشی

دیسک چرخونک

دیسک چرخونک از دیگر تجهیزات ورزشی بوده که فضای بسیار کمی نیاز دارد و هزینه آن نسبتا پایین می باشد. از این محصول می توانید برای آب کردن چربی های شکم و پهلو استفاده کنید. برای انجام حرکات چرخونک باید حتما استانداردهای لازم را رعایت کنید زیرا در صورت بی توجهی و استفاده غیر اصولی از این دستگاه ممکن است که به کمر درد دچار شوید. این دستگاه وزن بسیار کمی داشته و نیاز به مکانی اختصاصی ندارد. این دستگاه باعث تقویت پشت پاها می شود. دیسک چرخونک برای افرادی که امکان بیرون رفتن و پیاده روی را ندارند، بسیار مناسب است.

حلقه لاغری

حلقه لاغری یکی از تجهیزات ورزشی موثر برای آب کردن چربی های شکم می باشد. با استفاده از این حلقه علاوه بر از بین بردن چربی های ناحیه شکم و پهلو، می توانید باعث سفت شدن عضله های شکم نیز شوید. حلقه زدن کار سختی نبوده و نیاز به فضای زیادی ندارد و تنها باید در نقطه ای ایستاده و حلقه را به دور کمر خود بچرخانید. این وسیله ورزشی وزن سبکی داشته و پس از استفاده می توانید آن را جمع کرده تا جای بسیار کمی را اشغال کند. شما با استفاده از حلقه لاغری می توانید اندام خود را زیبا کرده و پس از مدتی استفاده تاثیر آن را مشاهده نمایید. حلقه زدن ورزشی مفرح بوده و برخی ها نیز برای تفریح و سرگرمی از این وسیله ورزشی استفاده می کنند.

طناب جادویی

طناب جادویی از تجهیزات ورزشی جدید بوده که کمک بسیار زیادی به پرورش اندام و زیبایی بدن می کند. این وسیله مانند تسبیح بوده که استوانه های پلاستیکی درون یک نخ قرار گرفته اند. این وسیله مانند طناب معمولی بوده ولی به صورت مدرن طراحی شده تا تاثیر بیشتری داشته باشد. این طناب ها را می توانید بر اساس نیاز خود کوتاه و بلند کنید و ارزانی و تاثیر زیاد این محصول باعث پرطرفدار شدن این وسیله ورزشی در بین ورزشکاران شده است.

وزنه فرمانی

وزنه فرمانی یکی از تجهیزات ورزشی بوده که در وزن های مختلف به بازار عرضه می شود. این وزنه تاثیر زیادی بر روی لاغری و خوش اندام شدن بدن شما می شود. شما می توانید با توجه به میزان قدرت بدنی خود وزن و ابعاد مناسب را انتخاب نمایید. با استفاده از این وسیله می توانید عضلات پشت بازو، جلو بازو و ... را تقویت کنید.

کش بدنسازی

کش بدنسازی یا کش های مقاومتی کش هایی هستند که به طور معمول برای عضله سازی، تمرین های قدرتی و ... به کار برده می شود. این کش ها در طول های مختلفی موجود بوده و دارای دو دسته می باشند که برای تقویت عضله های کل بدن استفاده می شود. با استفاده از این کش می توان انواع حرکات را انجام داده و اندامی زیبا را برای خودتان به ارمغان بیاورید. این کش ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و می توانید آن را با خود همه جا حمل کنید. استفاده از کش های بدنسازی امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است.

دستگاه ویبراتور

دستگاه های ویبراتور راهی بسیار راحت و آسان برای لاغری و کاهش وزن می باشد. این دستگاه درون عضلات بدن موجی ایجاد می کند و تمامی عضلات بدن را درگیر می کند. این دستگاه ها علاوه بر لاغری، باعث تقویت عضله های بدن نیز می شود و در صورتی که بر روی آن ها حرکات خاصی را انجام دهید تاثیر بیشتر و سریع تری را مشاهده خواهید کرد.

دستگاه دراز و نشت

ورزش دراز و نشست از روش های قدیمی برای کاهش وزن است که طرفداران زیادی دارد. ولی این ورزش در صورتی که به درستی و به صورت اصولی انجام نشود می تواند باعث آسیب رساندن به ستون فقرات شما شود. بنابراین بهترین راه پیشگیری از آسیب رساندن به بدن استفاده از دستگاه دراز و نشست می باشد. در هنگام تولید این دستگاه ها تمامی اصول و استانداردهای لازم رعایت شده و شما می توانید بدون آسیب وزن خود را کاهش داده و ماهیچه های خود را تقویت کنید. دستگاه دراز و نشست وزن زیادی نداشته و می توانید پس از اتمام کار آن را در گوشه ای از خانه قرار دهید.

میز پرس

امروزه با توجه به زیاد شدن مشغله ها افراد ترجیح می دهند به جای رفتن به باشگاه، در خانه ورزش های لازم را انجام دهند. میز پرس یکی از تجهیزات ورزشی بوده که کمک بسیاری به ورزشکاران در انجام حرکات ورزشی و بدنسازی می کند. ارتفاع میزهای پرس قابل تغییر بوده و می توانید بر روی آن دراز کشیده و از لوازم ورزشی به راحتی استفاده نمایید. این میزها دارای انواع گوناگونی بوده که هر کدام دارای قابلیت ها و هزینه های مختلفی هستند.

فنر شکم

فنر شکم از دو پدال به همراه دو دسته در بالا و یک فنر مقاوم بوده که شما به صورت نشسته و یا ایستاده پا را درون این پدال ها گذاشته و با قدرت دست، آن را می کشید. با استفاده از این دستگاه می توانید عضلات شکم، باسن، ران، پشت و کمر خود را تقویت نمایید. این دستگاه مقاومت بالایی داشته و وزن سبک آن باعث سهولت در حمل و نقل شده و فنر شکم جای بسیار کمی را اشغال کرده و قیمتی نسبتا ارزان دارد.

میله بارفیکس

میله بارفیکس یکی از تجهیزات ورزشی سنتی بوده که در بین ایرانیان بسیار جا افتاده می باشد. با استفاده از این وسیله می توان انواع تمرینات ورزشی را انجام داد. این میله ها سبک بوده و به فضای کمی نیاز دارد. معمولا این دستگاه را در بین چهارچوب در نصب کرده و با آویزان شدن بر روی این میله عضلات پشت بازو، جلو بازو، پشت و ... را تقویت می کنند. میله بارفیکس قیمت پایینی داشته و بسیار پرطرفدار است.

پارالل

پارالل دستگاهی محبوب در بین ورزشکاران بوده که در اکثر باشگاه های ورزشی این دستگاه وجود دارد. با استفاده از اینتجهیزات ورزشی می توانید سه سر بازوهای خود، سینه و ساعد را تقویت نمایید. این دستگاه تاثیر زیادی بر روی اندام شما داشته ولی در مقایسه با دیگر دستگاه های ورزشی به فضای بیشتری نیاز دارد.

تردمیل

تردمیل یکی از تجهیزات ورزشی بسیار پرطرفدار بوده و برای افرادی که امکان پیاده روی را ندارند این امکان را فراهم می کند که با استفاده از این دستگاه پیاده روی را انجام داده و ماهیچه های بدن خود را تقویت نمایند. تردمیل ها این امکان را فراهم می کند که شما به راحتی بتوانید وزن کم کنید و عضلات بدن خود را تقویت کنید. این دستگاه می تواند ضربان قلب شما را نشان دهد. تردمیل ها این قابلیت را دارد که سرعت آن را کم و یا زیاد کرده و بر روی آن به آهستگی راه رفته و یا دوید.

انواع تجهیزات ورزشی

توپ استقامتی

توپ های استقامتی یکی از تجهیزات ورزشی محبوب در بین ورزشکاران می باشد. با استفاده از این توپ ها می توان انواع حرکات ورزشی را انجام داد. این توپ بسیار سرگرم کننده بوده و وسیله ای برای تفریح نیز محسوب می شود. با استفاده از توپ های استقامتی می توان بخش های مختلف بدن را تقویت کرد.

خرید تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی انواع گوناگونی داشته و هر کدام بر روی قسمتی از بدن تاثیرگذار می باشد. در هنگام خرید وسیله ورزشی باید با نحوه کار آن ها آشنا شده و این محصولات را از سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا استانداردهای لازم در ساخت آن رعایت شده و آسیبی به بدن شما وارد نکند.

قیمت تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی هر کدام قیمت مشخصی دارد بنابراین باید پیش از اقدام به خرید تجهیزات ورزشی ابتدا باید هدف خود را از خرید تجهیزات ورزشی مشخص کرده و سپس قیمت آن را تعیین نمود. علاوه بر نوع تجهیزات عوامل دیگری همچون کیفیت محصول، وزن آن و ... باعث تغییر قیمت این محصولات می شود.